June 1, 2023

Jouw business event plannen: waar moet je op letten?

Wil jij een witter-dan-wit voetje halen bij je werkgever of werknemers? Of gewoon onvergetelijke herinneringen met je collega’s maken? Ga voor de ultieme wow-factor met een business event! Dat kan een tot in de puntjes geregeld zakendiner zijn. Maar natuurlijk ook een spetterend teamuitje of bedrijfsfeest. Ik vertel je waar je op moet letten bij het plannen van jouw business event.

Aah, het beroemde (of beruchte) business event. Je kent het wel. Schaaltje Japanse mix en blokjes kaas op tafel, lauw colaatje erbij. En dan gaan met die bowlingbal of quiz! Krijg jij hier net als ik de rillingen van? Terecht. Want het kan zóveel spectaculairder. Dat regel ik natuurlijk als business eventplanner. Maar ik ben er ook niet vies van om je te vertellen waar je op moet letten bij het business event plannen hoor. Komt ‘ie:

5 dingen waar je op moet letten bij een Business event plannen

  1. Budget. Zorg dat je helder hebt wat je in totaal uit kunt geven en waar speelruimte zit. Pak je rekenmachine en Excel-sheet er maar bij, dit is het minst leuke stukje.
  2. Bepaal je doel. Wil je gewoon een avondje los met zijn allen of wil je je collega’s inspireren en uitdagen? Is er een bijzonder thema? En welke sfeer past daarbij? Dat bepaalt meteen punt 3 t/m 5.
  3. Misschien wel het allerbelangrijkste voor de wow-factor: locatie! Dat kan natuurlijk op de zaak met een wagonlading slingers en ballonnen zijn, maar denk ook eens aan andere omgevingen voor de grootste verrassing. Bijvoorbeeld een Scandinavische stuga in de bush. Hou bij het kiezen van je locatie rekening met het aantal gasten en wat bij ze past.
  4. Kies je entertainment. Of het nou om een outdoor teamuitje gaat of een bedrijfsfeest waar de drank rijkelijk vloeit; je business event is niet compleet zonder entertainment! Denk bijvoorbeeld aan een helikoptervlucht, complimentenmeisje of weergaloze DJ-show. Zolang het maar past bij je collega’s en de sfeer, is lang napraten over je entertainment gegarandeerd.
  5. Last but not least: catering. Houden jouw collega’s van sjiek de friemel dineren, of maak je ze blijer met de klassieke biertje-bitterbal combi? De juiste cateringkeuze sluit perfect aan op hun voorkeuren, de locatie, sfeer én het entertainment.

Heb je dit allemaal uitgedokterd? Inclusief een plan B, wanneer het weer bijvoorbeeld tegenzit? Top! Wel een hoop regelwerk hé. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het opruimplan. Je moet er maar zin in en tijd voor hebben! Weet je wie daar wel zin, tijd en de nodige ervaring in en voor heeft? Juist.

Wat Believe-events voor jouw business event kan betekenen

Ja, een business eventplanner kost wat, maar het levert je vooral veel op. Zelf ook kunnen genieten van een onvergetelijke ervaring bijvoorbeeld! Dit is wat ik met Believe-events voor jouw business event kan betekenen:

  • Alleen realistische voorstellen voor jouw business event in je mail. Waarbij ik met alle bovengenoemde punten en doemscenario's rekening houd. In de heldere, opbouwende begroting kun je zelf plussen en minnen totdat jouw ideale event en budget bereikt worden.
  • Geen sprookjes. What you see is what you get bij mij. Ik maak niks mooier dan het is, zodat jij precies weet waar je aan toe bent.
  • Een compleet programma op maat. Zie me als een soort reisbureau XXL! Ik plan, begeleid en doe de volledige hospitality. Zodat jij en je collega’s alleen maar hoeven te genieten.
  • Live meekijken hoe je eventplanning ervoor staat in een realtime projectmanagementsysteem. Want je wilt wel de touwtjes uit handen geven, maar ook weer niet volledig loslaten natuurlijk.

  • Een eventplanner die gas geeft als Verstappen! Heb je een vraag of briljante ingeving? Binnen 24 uur stuiter ik al je inbox binnen met een begroting en minimaal 3 toffe ideeën voor jouw event.

Wil jij een business event regelen waar je uh… eigenlijk niks hoeft te regelen? En waar je collega’s nog jaren over praten? Je oplossing is nabij!